Pune punct conflictelor. Alege medierea! 0752-231-573Suna acum!

Strategii de top pentru prevenirea situatiilor de impas in MEDIERE

Acest articol prezinta modalitatile prin care mediatorii pot impiedica ca negocierile sa ajunga intr-un moment de impas. Impasul reprezinta interdictia tuturor mediatorilor. Il cunoastem cand il vedem. Diferenta dintre partile aflate in mediere pare nelipsita. Nicio parte nu este dispusa sa faca vreo miscare. 

 

Daca partile ajung in impas ce pot face mediatorii pentru a trece peste acest moment?

In primul rand, perseverenta este esentiala. Mediatorii nu trebuie sa renunte niciodata. 

Chiar si atunci cand situatia pare lipsita de speranta, exista multe strategii disponibile pentru a pune capat unui impas. Cheia reprezinta identificarea sursei impasului și aplicarea tehnicii corecte. Nu există nicio garanție că va funcționa o tehnică anume, dar conștientizarea opțiunilor ar trebui să crească optimismul. Desigur, obiectivul este de a împiedica negocierile să ajungă vreodată la un impas.

Din fericire, în 2011, New York State Bar Association a publicat un excelent ghid (editat de mediatorul Molly Klapper) intitulat „Definitive Creative Impasse-Breaking Techniques in Mediation”, ghid ce prezintă strategii creative pentru evitarea impasului. 

Cele patru modalitati ce pot fi aplicate in mediere

Un punct de plecare util il reprezinta eseul profesorului Jonathan Hyman care a identificat patru modalitati ce pot fi aplicate in mediere: pozitional / distributiv, creator de valori, relatie si intelegere. Fiecare mod descrie o anumită formă de negociere care poate fi prezentă în procedura de mediere.

1.Modul pozițional / distributiv se referă la negocierile în care părțile se luptă în primul rând pentru o sumă de bani și fac mișcări pentru a se poziționa pentru cel mai bun rezultat economic (și spunem „în primul rând”, deoarece un mediator bun știe că nu este aproape niciodată vorba doar de bani).

2.Modul de creare a valorilor se referă la litigiile în care părțile se luptă în mod ostentativ pentru bani, dar, de asemenea, au oportunități de a face tranzacții de creare a valorii care vor extinde beneficiile pentru ambele parti. 

3.Modul de relație se referă la litigiile înrădăcinate în primul rând într-o anumită defalcare a comunicării care a determinat o relație amiabilă anterior procesului de deteriorare a increderii. 

4.În cele din urmă, modul de înțelegere - oarecum întrețesut cu modul de relație - implică o neînțelegere a punctului de vedere al celeilalte părți (de exemplu, de ce au acționat așa cum au actionat).

În ceea ce privește prevenirea impasului, importanța celor patru modalitati prezentate Hyman este aceasta: dacă cele două părți operează în moduri diferite, atunci una dintre părți poate să nu dorească să se dezvolte chiar dacă cealaltă parte consideră că a făcut o ofertă rezonabilă.

Rezultatul este că partea care face oferta poate dori să întrerupă discuțiile, deoarece consideră că cealaltă parte acționează cu rea credință atunci când adevărata sursă a impasului este data de faptul că cealaltă parte aparent încăpățânată percepe pur și simplu disputa in mod diferit.

Acest tip de deconectare are loc în mod obișnuit în litigiile de impartire a proprietăților familiale, unde, de exemplu, un frate consideră că disputa se referă pur și simplu la împărțirea averii, în timp ce celalalt frate se concentrează asupra lucrurilor rele, din trecut, care rămân nesoluționate. Este posibil ca aceste răni vechi să fie vindecate într-un anumit fel (poate prin validare sau prin scuze) înainte ca negocierile să poată avansa.

Asadar, presupunând că mediatorul ajunge la concluzia că cele două părți operează în aceeasi directie, acesta poate sa foloseasca o tehnică adaptată acelui context pentru a evita impasul.

Tehnici pentru negocieri poziționale / distributive

După cum observă profesorul Dwight Golann, în cadrul negocierilor poziționale / distributive, o sursă frecventă de impas este prima ofertă care pare a fi „insultătoare”.

Profesorul Golann sugerează multe tehnici utile pentru descurajarea ofertelor care aduc insulte.

O altă problemă a negocierilor poziționale / distributive este aceea că una sau ambele părți nu au depus niciun efort real pentru a-și pune în valoare cazul. Mediatorii pot sa conduca partile catre analizarea riscurilor in litigii folosind probabilitatile si valorile pe care le asteapta. 

Tehnici pentru modurile de relație și înțelegere

Dacă există o componentă emoțională puternică în dispută, este posibil ca părțile să aibă nevoie de ceva timp pentru a se descurca si pentru a ajunge la o intelegere. Mediatorul trebuie sa incurajeze partile sa defineasca pozitia pe care o are fiecare. Acest lucru nu inseamna ca esti de acord cu cealalta parte ci ca reusesti sa ii intelegi modul de gandire. O astfel de intelegere conduce catre flexibilitate in mediere. 

Tehnici de creare a valorii 

Majoritatea mediatorilor considera ca oportunitatile de creare a valorii se regasesc doar in litigiile unde exista o perspectiva a unei relatii continue. Insa lucrurile nu stau chiar asa. De exemplu, anumite propuneri creative au ajutat anumite afaceri sa se incheie cu succes, in ciuda absentei unei relatii viitoare intre parti. 

În concluzie, expertiza pentru prevenirea si deblocarea situatiilor de impas constituie o mare parte din valoarea adăugată pe care o aduc mediatorii, in procedura medierii. 

Sursa: www.mediate.com

 

MEDIEREA ESTE SOLUTIA!

AFLA MAI MULTE la telefon 0752.23.15.73 sau pe e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. !

Dr. Simona Maria VLĂDICA

Mediator autorizat

Testimoniale

simonamariavladica5„Prin mediere conflictele sunt privite dintr-o alta perspectiva, ceea ce duce la rezolvarea lor mai rapida...
MEDIATOR LECTOR UNIV. DR. SIMONA MARIA VLĂDICA

Citeste mai departe...

 

Contact

address

Adresa:
Str. Campului, nr. 20 E, Otopeni, Ilfov

phone

Telefon:
0752-231-573

email

Email:
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.